H65:s flört med publiken
H65 storsatsar inför sin säsongspremiär i SHE på onsdag kl 19 – då BK Heid kommer på besök. Inspirerade av IFK Kristianstad, som gjorde en liknande satsning för många år sedan, har klubben tryckt upp kopior på matchtröjan – som delas ut till publiken.
I ambitionen att skapa ”en röd vägg” har satsningen gjorts möjlig tillsammans med klubbens huvudsponsorer.
– Tröjan kommer att erbjudas till samtliga som löser entré i premiären. Det är inte vilken budgettröja som helst med billigt tryck på, utan riktigt hög kvalitet på tröjorna. Tanken är naturligtvis att våra härliga fans ska ha på sig tröjan i samtliga matcher under resten av säsongen – och kanske nästa säsong, säger Lasse Eklöv, marknadsansvarig och assisterande tränare till Elitlaget.
– Handbollsintresset i Höör har blivit enormt och hela orten är revanschsugen efter att ha åkt ut i kvartsfinalen förra säsongen. Nu siktar vi på att fylla hallen i premiären och skapa en härlig handbollsfest.
Under premiären har H65 Höör dessutom flera andra arrangemang i samband med matchen – samt en nätverksträff för sponsorerna innan matchen.
Kontaktuppgifter:
Christoffer.ekmark@skanesport.se