FC Rosengård värvar marknadschef
Karin Jarl Månsson går in som marknadschef för FC Rosengård och lämnar därmed som VD för E.on Försäljning.
– FC Rosengård är ett starkt varumärke som jag vill fortsätta att bygga vidare. Jag ser fram emot att få vara en del av teamet som bygger klubben, säger Karin Jarl Månsson i ett pressmeddelande.
– Vi är stolta, tacksamma och glada att få över Karin till klubben. Med Karins breda erfarenhet från många olika ledande roller inom E.on och starka drivkraft kommer FC Rosengård fortsätta att växa som ett av världens främsta fotbollslag, säger Håkan Wifvesson, Styrelseordförande FC Rosengård.
Karin Jarl Månsson sitter sedan tidigare i FC Rosengårds styrelse.
– Vårt mål är att öka intresse för damfotbollen i Malmö och i Sverige, fortsätter Håkan. Ambitionen är att få upp publiksiffrorna rejält, stärka nätverket av företag kring FC Rosengård, men också att öka synligheten av våra sociala projekt och på så vis successivt öka klubbens marknadsvärde.
I pressmeddelanden berättar också Karin Jarl Månsson om varför hon tycker att tajmningen var perfekt när hon fick erbjudandet.
– Jag har arbetat hela min karriär i E.on och i alla delar av företaget. Det är hög tid för mig att göra något annat och passar därför på att lämna E.on i anslutning till en större omorganisation, säger Karin Jarl Månsson. Timingen är också bra utifrån att vi har kommit en bra bit på väg i det uppdrag jag har haft senast, som VD för E.on Försäljning. Mitt fokus de senaste åren har varit att bygga upp en helt ny affär inom hållbara energilösningar. Redan fjol omsatte vi i den nya affären över 200 miljoner kronor.
– Vårt mål är att öka intresset för damfotbollen i Malmö och i Sverige, fortsätter Håkan. Ambitionen är att få upp publiksiffrorna rejält, stärka nätverket av företag kring FC Rosengård, men också att öka synligheten av våra sociala projekt och på så vis successivt öka klubbens marknadsvärde.