Eskilsminne IFMagasin

Eskilsminne startar klubbmagasin hos Skånesport

Från och med den 15 februari kommer Eskilsminne IF att synas i ett klubbmagasin hos Skånesport.
– Vi ser det som en utmärkt möjlighet att informera om vår verksamhet Lokalt i Familjen Helsingborg, regionalt i Skåne och nationellt i Sverige som helhet – i våra egna informationskanaler och på skanesport.se, säger Ingemar Queckfeldt, marknadsansvarig i Eskilsminne IF, Eskilscupen och CSR-Projekt HelaHelsingborg.

Skånesports koncept med klubbmagasin nyttjas redan idag ut av klubbar som t.ex. Trelleborgs FF (Allsvenskan Fotboll), IK Pantern (Allsvenskan Hockey) och H65 Höör (DamHandbollsligan). Innehållet i klubbmagasinet kan vara såväl nyhetsartiklar, reportage, videoreportage, matchsändningar eller dokumentärfilmer.
– Eskilsminne IF har idag båda sina två representationslag för Dam och Herr i division ett, ungdomsverksamhet flickor och pojkar hela vägen från knatte till junior men det är inte bara den fotbollsmässiga biten som är viktig för oss i detta projekt. Vi vill i så stor omfattning som möjligt synliggöra allt annat som klubben representerar, säger Queckfeldt och fortsätter:
– Vi har en mängd sociala projekt, lägerverksamheter, 5-mannafotboll för 7-8-9 åringar, läxhjälp för högstadieelever och mentorverksamhet för både vuxna och barn samt nyligen uppstartat samarbete med Trine Grönlund och Innergi. 2018 är ett skönt jubileumsår där föreningen firar 90 år och vår ungdomsturnering Eskilscupen firar 50 år. Vi har ett aktivt företagsnätverk som träffas under året och utbyter kunskaper, erfarenheter. För att inte tala om allt arbete som görs ideellt på gräsrotsnivå. På detta sätt kan vi nå ut till väldigt många både i och utanför föreningen om hur “Eskils” fungerar som helhet – då vi är väldigt stolta över vår verksamhet.

Det kommer att bli såväl vanliga reportage som videoreportage.
– Detta är ett långsiktigt projekt med ett 30-tal artiklar och reportage som ska publiceras under hela 2018. Allt sker i samarbete med våra sponsorer, avslutar Queckfeldt.
Peter Österlind, marknadschef på Skåneport:
– Det är fascinerande och mycket positivt att konceptet med klubbmagasin, som initierades av föreningarna själva, lyfter. Sponsorerna och eldsjälarna som driver föreningarna framåt är ofta fantastiska på att få den sportsliga verksamheten att fungera – men arbetar nästan alltid i det tysta. På det här sättet får föreningarna professionella artiklar och reportage som belyser sådant som behöver uppmärksammas. Behovet finns, har vi märkt, i såväl elitföreningar som i breddföreningar.

Samtliga artiklar som görs i ett klubbmagasin publiceras på Skånesport med en tydlig märkning att det handlar just om ett klubbmagasin.

Våra mediaprodukter

Relaterade artiklar

Back to top button
Close