FotbollMalmö FFNyheter

Malmö FF får ny marknads- och kommunikationschef

MFF organiserar om och rekryterar en ny marknads- och kommunikationschef.

När omorganisationen är på plats kommer MFF:s verksamhet samlas under tre huvudsakliga områden – marknad, sport och drift. En av förändringarna blir alltså att en ny tjänst som marknads- och kommunikationschef tillkommer.

Anders Börgdal har rekryterats till den nya tjänsten. Han har ett förflutet som bland annat marknads- och PR-chef på Mercedes-Benz Sverige och kommer senast från jobbet som marknadschef på Emporia shoppingcenter.

– Malmö FF har följt honom en tid och vi tror att han har de erfarenheter från både privat- och företagsmarknaden som krävs. Vi har hört mycket gott om honom och uppfattningen vi fått utifrån rekryteringsprocessen är att han kommer att passa bra in i den samordnande och ansvarande rollen, säger VD:n Niclas Carlnén till klubbens hemsida.

– Malmö FF växer och får fler områden att sälja och kommunicera. Vi ser också att samhällsengagemanget expanderar och att vi kontinuerligt spelar i Europa. Med den här organisationsförändringen ska vi skapa ännu starkare synergieffekter mellan de olika delarna av föreningen.

På hemsidan berättas att tjänsten innefattar bland annat det strategiska ansvaret för MFF:s marknads-, försäljnings- och kommunikationsinsatser och en samordning av arbetet kring föreningens olika varumärken – allt från 1910 och Skånecupen till MFF-shopen och den nya restaurang- och kioskverksamheten.

Anders Börgdal kommer att ingå i MFF:s ledningsgrupp. I samband med att rollerna som kommunikations- och marknadschef samlas i en tjänst, blir Peter Åhlander press- och informationschef och Cina Wikeborg privatförsäljningschef. Övriga titlar och roller är oförändrade.

 

Relaterade artiklar

Back to top button
Close