Två nya avtal för Redhawks – tar över souvenirförsäljningen i egen regi
Malmö Redhawks har tecknat nya avtal med CCM och MonkeySport. I samband med detta avslutar Malmö Redhawks också samarbetet med Intersport, där avtalet löpte ut den 30 april. Föreningen väljer framöver att driva försäljningen av merchandise och övriga fanartiklar i egen regi.
I ett pressmeddelade berättar Malmö Redhawks att man sedan säsongen 2010-11 samarbetat med CCM och ser det branschledande varumärket som en enormt viktig del av klubbens verksamhet. Som ett led i Malmö Redhawks långsiktiga tänk har därför avtalet med CCM förlängts med ytterligare fem år. Det nya avtalet gäller till och med säsongen 2023-24 och innebär att CCM fortsätter att vara Redhawks officiella materialpartner.
I samband med detta har Malmö Redhawks också valt att skriva avtal med en ny produktleverantör i form av MonkeySports. Det nytecknade avtalet gäller initialt över två år med option på ytterligare ett år. Monkeysport kommer i och med detta avtal exklusivt att stå för försäljning och aktivering av hockeyprodukter mot klubbens ungdomssida.
– Det känns väldigt kul med de två nytecknade avtalen. CCM har vi samarbetat med länge och avtalsförlängningen bekräftar en ömsesidig nöjdhet samtidigt som den visar på att båda partner vill jobba långsiktigt. Vad gäller MonkeySports ingår vi nu i ett spännande samarbete med en ung aktör, som snabbt visat sig vara en väldigt specialiserad återförsäljare med stort kunnande när det gäller just ishockey. Här ser vi inte minst en stor fördel för vår ungdomsverksamhet.
– Att vi nu kommer att driva souvenirförsäljningen i egen regi blir en utmaning, men vi gillar den. Vi är övertygade om att detta är rätt steg för oss in i framtiden. Jag vill också ta tillfället i akt att tacka Intersport för ett gott samarbete, säger Marcus Larsson, marknadschef på Malmö Redhawks i pressmeddelandet.
Foto: Bildbyrån