Kristianstads DFF anställer klubbchef och marknadschef
Kristianstads DFF stärker organisationen för att flytta fram klubbens position i OBOS Damallsvenskan. Det gör man genom två nya tjänster. Albert Sigurdsson blir ny klubbchef och Lisa Paulsson ny marknadschef.
– Det känns otroligt bra att vi redan nu gjort klart med en ny klubbchef i KDFF. Albert kan klubben inifrån och är väl förankrad i Kristianstad. Vi är övertygade om att han med sin ambition och sitt strukturerade arbetssätt blir en viktig spelare för att förverkliga våra mål i KDFF. Damfotbollen är under stark positiv utveckling och vår ambition är att KDFF ska ligga i fronten sportsligt men också med en stor ungdomsverksamhet och sociala projekt. Vi är övertygade om att Lisa är rätt person för att utveckla vårt samarbete med nuvarande och nya sponsorer som skapar goodwill och ekonomiskt utbyte för båda parter, säger ordföranden Kent Angergård i ett pressutskick.
Lisa Paulsson har en MBA-utbildning i grunden och har varit marknadsansvarig och senare även operativt ansvarig för Bromölla Fritidscenter. Hon är idag delägare till mäklarfirman Fantastic Frank Skåne och hon kommer att kombinera detta med att vara marknadschef for KDFF.
– Detta är precis vad jag brinner för, damer i toppen och kommunens utveckling, år 2020 kommer att bli spännande, säger Lisa Paulsson.
Albert Sigurdsson är redan engagerad i föreningen.
– Jag känner mig otroligt stolt över att bli en ännu större del av Kristianstads DFF som klubbchef. En
dröm som jag har haft sedan jag var liten, att jobba med fotboll på heltid, säger Albert Sigurdsson.
Foto: Bildbyrån