Klart: Skånesports ägargrupp förstärker truppen med Nicolas Jönsson
Skånesport tillsammans med systersajten Gasetten och podden FansCorner växer. Inte bara sett till läsare, lyssnare och prenumeranter, utan även medarbetare.
Nyförvärvet Nicolas Jönsson ingår numera i laget som både medarbetare och ny delägare.
– Vi ska öppna upp nya intäktsströmmar till Skånesport, Gasetten och FansCorner, säger Jönsson.
Efter åtta år har Skånesport växt till en av landets största regionala sportsajter. Allt material som publiceras är gratis, lättillgängligt och finansieras genom annonsering och samarbeten. Samtidigt växer antalet prenumeranter på Gasetten, som bevakar Malmö FF på djupet.
Sportchef Peter Österlind kommenterar nyförvärvet:
– Redan idag är Skånesport en stor contentleverantör för olika medietjänster, exempelvis inom nyhetsproduktion, nativeartiklar och företagstidningar. Med Nicolas får vi nu möjligheten att bredda utbudet av tjänster ännu mera.
– Vi känner varandra sedan många år och har sökt en gemensam väg framåt. Nu har vi hittat den.
Nicolas Jönsson kommer in med en lång erfarenhet av mediebranschen, bland annat med rutin från de väl ansedda byråerna Publicis Groupe och Scream Mediabyrå.
– Jag har även arbetat som medieköpare för ForSea Ferries (numera Molslinjen) i Helsingborg och driver parallellt företaget Adhype, som fokuserar på SEO-optimering.
– Mitt uppdrag är att öka intäkterna för siterna och med det även leda in Skånesport på nya vägar. Jag kommer in i ett mycket väl sammansvetsat gäng som har extremt stor kompetens inom sitt område och kring branschen generellt.
Skånesport kommer nu i högre utsträckning kunna ge synlighet på stora nationella sajter och även bidra med contentproduktion i ett större helhetsgrepp.
– I praktiken innebär det att kunder som sett våra sajter som en regional företeelse nu kan paketeras i nationell kontext med stora varumärken. För läsarna innebär det i sin tur att de får ett flöde som är mer relevant för dem när de konsumerar Skånesports rapportering. Vi blir spetsigare i alla moment, vilket i slutändan innebär att läsarna får en bättre produkt och förutsättningarna för att producera nyheter som efterfrågas blir bättre, säger Nicolas Jönsson.
Foto: Gustav Lundblad
Kontaktuppgifter:
red@skanesport.se