Lödde lyfter både på planen och på läktaren – ”Vi klubbar måste öka upplevelsen för publiken”
400 personer i publiken när Lödde Vikings spelade hemma i division ett.
Och 150 när damerna spelade i division två.
Lödde Vikings har gjort en medveten satsning för att få mer folk till hallen. Uppenbarligen verkar de fungera.
Till denna säsong har Lödde Vikings Handbollsklubb satsat extra på att bygga ett trevligt arrangemang kring sina hemmamatcher på seniorsidan. Med bland annat fancorner, utökat kiosksortiment och proffsigare inspring vill man göra en större upplevelse för publiken.
– Att se idrott live konkurrerar med många andra saker i samhället och då måste vi klubbar öka upplevelsen för publiken. Vi vill att det ska vara en naturlig mötesplats i hallen och att det helt enkelt är där man ses, säger Jon Westholm i LVHK:s nystartade arrangemangsgrupp.
Henrik Dalin, även känd som DJ Henky, fyller i:
– När vi tillsatte arrangemangsgruppen så var det ett tydligt mål att skapa en häftigare inramning och på så sätt öka antalet åskådare. Nu efter första helgen är vi klart nöjda, även om vi redan har en lista på saker som vi ytterligare kan utveckla. Men det är kul när både publiken och motståndarnas tränare och spelare påpekar att det var ett härligt tryck i hallen. Det ger energi att arbeta vidare.
Martin Dellbratt som är ansvarig för marknadsgruppen:
– Att utveckla sponsorsidan hänger också ihop med ett snyggt arrangemang. Nu spelar herrarna i division ett och Damerna ångar på med tre raka segrar i division två. Då måste vi även utveckla sponsorernas upplevelse och deras möjlighet att träffas, menar Martin.
Kontaktuppgifter:
Christoffer.ekmark@skanesport.se

